סלמונלה בבצלים מכל הסוגים ברחבי ארה"ב

בצל אדום, צהוב, לבן ומתוק – כולם מושפעים מסלמונלה.

 

למקרה שהשנה הזו לא הפתיעה אותנו לרעה מספיק, עכשיו מסתבר שחיידק הסלמונלה מתפשט ברחבי ארה"ב ומשפיע על אחד מהירקות הפופולריים ביותר במטבח: בצל.

 

על פי הודעה מהראשון באוגוסט מטעם ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, "תומסון אינטרנשיונל בע"מ מבייקרספילד, קליפורניה ממליצה להימנע מצריכת בצל אדום, צהוב, לבן ומתוק" מכיוון שהם עשויים להיות מזוהמים בסלמונלה.

 

סלמונלה היא חיידק הגורם לזיהום שיכול להוביל לשלל תסמינים הכוללים שלשול, חום והתכווצויות בבטן (כן, תרצו להימנע מכל זה כמה שאפשר). התסמינים בדרך כלל מתחילים בין שש שעות לשישה ימים לאחר החשיפה לחיידק, ויכולים להימשך עד שבוע. בעוד שרוב האנשים מחלימים ללא טיפול, זה יכול במקרים מסוימים להיות חמור יותר – במיוחד בקרב ילדים, קשישים ואנשים עם מערכת חיסון חלשה.

 

אבל לפני שתתחילו לזרוק את הבצל שלכם, הנה מה שאתם צריכים לדעת על המקרה הזה:

 

הבצל הופץ לסיטונאים, מסעדות וחנויות קמעונאיות בכל 50 המדינות בארה"ב, כמו גם למחוז קולומביה וקנדה.

יתכן והבצל נמכר תחת מגוון של מותגים, כמו תומסון פרימיום, Majestic, Imperial Fresh, Kroger, Utah Onions, Food Lion, ועוד (כנסו לאתר ה-FDA לקבלת הרשימה המלאה, כמו גם תמונות של אריזות).

עד כה, המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן מדווחים כי היו 396 מקרי סלמונלה בסך הכל ברחבי 34 מדינות, כולל 59 אשפוזים (לא דווח על מקרי מוות).

אם רכשתם בצלים שעונים על ההגדרות של ה-FDA, מומלץ לכם להיפטר מהם. אם אינכם יכולים לדעת מאיפה הבצל שלכם הגיע, ה-CDC ממליץ לא לאכול גם את אלה כדי להיות בצד הבטוח. כמו כן, אם במקרה יש לכם שאריות מזון שעשויות מהבצלים האלה, תרצה לזרוק גם אותן, מכיוון שהן עלולות להיות מזוהמות.

ה-CDC ממליץ לשטוף ולחטא "כל משטח שעלול לבוא במגע עם הבצל או האריזה שלו, כמו משטחי שולחן, מגירות מקרר, סכינים ולוחות חיתוך."

מכיוון שהודעת ה-FDA משפיעה גם על מסעדות וסיטונאים, הקפידו לבדוק שהבצל המוגש, מבושל או לא, אינו של תומסון אינטרנשיונל בע"מ.

אם אתם מתחילים לשים לב לתסמינים של סלמונלה, ה-CDC ממליץ להיזכר במה שאכלתם בתחילת המחלה ולפנות תחילה לרופא שלכם. אולי תרצו גם לשקול לפנות למחלקת הבריאות המקומית שלכם כדי לעזור במעקב אחר ההתפרצות. לקבלת מידע נוסף, עיינו במשאבים אלה מה-CDC וה-FDA.

 

למידע נוסף היכנסו https://www.chefs.co.il/